Περιγραφή της νέα ύλης των μαθημάτων: ΕΤΕΠ305 – Πληροφορική για την Τέχνη I και ΕΤΕΠ512 – Πληροφορική για την Τέχνη II
Σκοπός των εργαστηριακών μαθημάτων της Πληροφορικής Ι έως V είναι να δοθεί στους φοιτητές/-τριες η δυνατότητα χρήσης της Τεχνολογίας ως εκφραστικό μέσο για την παραγωγή καλλιτεχνικού έργου, το οποίο ξεπερνά την απλή παρουσίαση μέσω εφαρμογών και αναπτύσσεται σε πιο διαδραστικές μορφές όπως τα Διαλογικά Πολυμέσα (Interactive Multimedia), όπου υπάρχει αλληλεπίδραση με τον θεατή, και τα Υπερμέσα (Hypermedia), τα οποία προάγουν έναν υψηλό βαθμό αλληλεπίδρασης μεταξύ έργου και χρήστη. Μέρος της ύλης και των παραδοτέων (δημιουργία πρωτότυπου εικαστικού έργου) της συγκεκριμένης συστάδας είναι οργανικά συνδεδεμένα με την ανάπτυξη της ύλης και το παραγόμενο έργο του Εργαστηρίου «Ζωγραφική-3D αναπαραστάσεις με νέες τεχνολογίες».
Μάθημα ΕΤΕΠ305 – Πληροφορική για την Τέχνη I
Το μάθημα εξετάζει τον ρόλο του σύγχρονου καλλιτέχνη στο πλαίσιο της σχέσης Τέχνη–Τεχνολογία–Επιστήμη. Παρουσιάζονται καλλιτεχνικά ρεύματα που έχουν επηρεαστεί από την τεχνολογική εξέλιξη και την επιστημονική σκέψη, μέσα από απλή και προσιτή γλώσσα, χωρίς να απαιτούνται ειδικές γνώσεις.
Γίνεται αναφορά σε δράσεις οργανισμών, μουσείων και πανεπιστημίων που ενισχύουν τη συνεργασία μεταξύ αυτών των πεδίων. Εξετάζονται επίσης οι τρόποι με τους οποίους ο καλλιτέχνης συμμετέχει σε σύγχρονες εξελίξεις της Πληροφορικής, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη, οι κβαντικοί υπολογιστές, τα NFTs και οι ψηφιακές αγορές τέχνης. Παράλληλα, αναδεικνύεται ο σημαντικός ρόλος του στο οπτικο-ακουστικό και τεχνολογικό πλαίσιο της εκπαίδευσης.
Η αξιολόγηση δεν βασίζεται σε θεωρητικές εξετάσεις, αλλά στην καλλιτεχνική δημιουργία. Οι φοιτητές και φοιτήτριες καλούνται να παρουσιάσουν ένα εικαστικό έργο συνοδευόμενο από τεκμηριωμένο κείμενο, με αναφορές που ακολουθούν τα πρότυπα επιστημονικών εργασιών (πτυχιακών, διπλωματικών, άρθρων συνεδρίων κ.λπ.).
Εργαστήριο Πληροφορικής 517 – Τρίτη 6.00-9.00 (Δημήτρης Τραπέρας)
Μάθημα ΕΤΕΠ512 – Πληροφορική για την Τέχνη II
Το μάθημα επικεντρώνεται σε δύο βασικούς άξονες:
- Τη χρήση του διαδικτύου ως μέσο καλλιτεχνικής έκφρασης
- Τη δημιουργία διαδραστικών έργων με αισθητήρες μέσω της πλατφόρμας Arduino
Στο πρώτο μέρος, οι φοιτητές/-τριες αποκτούν βασικές γνώσεις για τις τεχνολογίες του διαδικτύου, την Internet art και τη σχεδίαση ιστοσελίδων.
Στο δεύτερο μέρος, εισάγονται στην πλατφόρμα Arduino, όπου χρησιμοποιούν αισθητήρες για την καταγραφή φυσικών παραμέτρων (κίνηση, ήχος, φως, θερμοκρασία), οι οποίες μετατρέπονται σε ψηφιακά δεδομένα για τη δημιουργία διαδραστικών καλλιτεχνικών έργων.
Εργαστήριο Πληροφορικής 517 – Δευτέρα 3.00-4.30 Διαδικτυακή Τέχνη και 4.30-6.00 Arduino (Σταυρούλα Τζίμα και Δημήτρης Τραπέρας)