Μιχαήλ Σέμογλου. “Δημιουργικός κώδικας και αλγοριθμικός σχεδιασμός για καλλιτέχνες”
Παρουσίαση προγράμματος και διδακτικής προσέγγισης του κ. Μιχαήλ Σέμογλου μετά την έγκριση του
«SUB1.2. Επισκέπτες Καθηγητές/Επισκέπτες Ερευνητές», με κωδικό ΟΠΣ ΤΑ 5185218 από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και κωδικό έργου ΥΠ2ΤΑ-0561655.
Τετάρτη 13 / 11 / 2024, 16.00, Εργαστήριο κινουμένου σχεδίου (αίθουσα 516, 2ος όροφος κτηρίου βιβλιοθήκης).
Στο διδακτικό σκέλος το συγκεκριμένο αντικείμενο προβλέπει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα σπουδών σχεδιασμένο για να ενισχύσει την κατανόηση και τις πρακτικές δεξιότητες των φοιτητών στον αλγοριθμικό σχεδιασμό. Αφορά σε εμβάθυνση βασικών εννοιών όπως οι αρχές αλγοριθμικού σχεδιασμού, θεμελιώδεις αλγόριθμοι και δομές δεδομένων απαραίτητες για τον δημιουργικό προγραμματισμό. Μέσω πρακτικών ασκήσεων και προηγμένων τεχνικών προγραμματισμού, αξιοποιώντας εργαλεία όπως το Processing και βιβλιοθήκες JavaScript, οι φοιτητές θα αναπτύξουν βασικά και πιο περίπλοκα έργα αλγοριθμικού σχεδιασμού. Το μάθημα θα επικεντρωθεί επίσης στην εξερεύνηση του διαδραστικού σχεδιασμού, ενσωματώνοντας αισθητήρες, συσκευές εισόδου και ροές δεδομένων σε πραγματικό χρόνο για τη δημιουργία προτότυπωνδιαδραστικών έργων. Μέχρι το τέλος του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι ικανοί να εφαρμόζουν τον αλγοριθμικό σχεδιασμό σε διάφορες μορφές μέσων, συμπεριλαμβανομένων των έντυπων, διαδικτυακών και διαδραστικών εγκαταστάσεων αλλά και σε αυτόνομα εικαστικά έργα.
Στόχοι Μαθήματος:
1. Κατανόηση των εννοιών του αλγοριθμικού σχεδιασμού και της εφαρμογής τους στον σχεδιασμό μέσων και επικοινωνίας.
2. Εξοικείωση με θεμελιώδεις αλγορίθμους και δομές δεδομένων για τον αλγοριθμικό σχεδιασμό.
3. Εφαρμογή προηγμένων τεχνικών προγραμματισμού χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως το Processing και βιβλιοθήκες JavaScript.
4. Δημιουργία βασικών και εξελιγμένων έργων αλγοριθμικού σχεδιασμού μέσω πρακτικών ασκήσεων.
5. Εξερεύνηση του διαδραστικού αλγοριθμικού σχεδιασμού με την ενσωμάτωση αισθητήρων, συσκευών εισόδου και ροών δεδομένων σε πραγματικό χρόνο.
6. Εφαρμογή του αλγοριθμικού σχεδιασμού σε διάφορες μορφές μέσων, συμπεριλαμβανομένων των έντυπων, διαδικτυακών και διαδραστικών εγκαταστάσεων.
Οι μέθοδοι διδασκαλίας που θα χρησιμοποιηθούν σε αυτό το μάθημα περιλαμβάνουν έναν συνδυασμό παραδοσιακών διαλέξεων, διαδραστικών συζητήσεων, εργαστηρίων, ασκήσεων και πρακτικής εξάσκησης. Μέσω ενός συνδυασμού θεωρητικής μετάδοσης γνώσεων και πρακτικής εφαρμογής, οι φοιτητές θα συμμετέχουν σε συνεδρίες προγραμματισμού, συνεργατικά έργα και κριτικές σχεδιασμού για να ενισχύσουν την κατανόηση και την επάρκειά τους στον αλγοριθμικό σχεδιασμό. Επιπλέον, ομαδικά πειράματα, μελέτες σύγχρονων έργων τέχνης και διαδραστικών εφαρμογών θα παρέχουν στους φοιτητές μια ολιστική μαθησιακή εμπειρία που καλλιεργεί την κριτική σκέψη, τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και τη δημιουργικότητα στην αντιμετώπιση σύνθετων μηχανικών προκλήσεων. Το μάθημα θα δώσει έμφαση στην ενεργό συμμετοχή, την ατομική εξερεύνηση και τη συνεργασία μεταξύ συμφοιτητών, με στόχο να καλλιεργηθεί ένα δυναμικό μαθησιακό περιβάλλον που συμβάλλει στην ανάπτυξη πρακτικών δεξιοτήτων και θεωρητικής κατανόησης στον δημιουργικό προγραμματισμό και τον αλγοριθμικό σχεδιασμό.