Ξενοφών Μπήτσικας

Καθηγητής, Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Τηλ.:26510-05643, e-mail: xbitsika@uoi.gr
Διεύθυνση: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Tμήμα Πλαστικών Tεχνών και Eπιστημών της Tέχνης, 45110  Iωάννινα
Αρχική σελίδα
Εκθέσεις
Εθνικές και Διεθνείς Διακρίσεις
Βιβλιογραφία
Δημοσιεύσεις-
Έρευνα
Διδακτικό έργο
CV-english
Μαθήματα
Courses


Εργαστήριο Ζωγραφικής Ι (Κωδικός Αριθμός Μαθήματος: ΕΤΥ 109), ECTS: 4
Εργαστήριο Ζωγραφικής ΙΙ (Κωδικός Αριθμός Μαθήματος: ΕΤΥ 209), ECTS: 4


Μαθήματα κορμού και για τις δύο κατευθύνσεις.




Περιεχόμενο: Τα μαθήματα περιλαμβάνουν πρακτική, θεωρία και υλοποίηση εργασιών πάνω στις βασικές αρχές του σχεδίου και της σύνθεσης, στην κατανόηση της δόμησης του φωτός στην επιφάνεια, στην αναπαράσταση του όγκου και την οργάνωση του χώρου. Επίσης δίνονται ειδικά θέματα πάνω στα οποία ο φοιτητής πρέπει να παρουσιάσει εικαστικό έργο, με ελεύθερη χρήση μέσων και τεχνικής. Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου γίνονται διαλέξεις πάνω στα ζητούμενα θέματα και παρουσιάσεις/αναλύσεις έργων καλλιτεχνών.
ΖΗΤΟΥΜΕΝΑ:
Ο φοιτητής πρέπει να εκπονήσει στο εργαστήριο εικαστικό έργο που απαρτίζεται από:
Α) Σπουδές εκ του φυσικού, συνθέσεις εργαστηρίου.
B) Ειδικά θέματα.
1. Ανίχνευση του ορίου (http://z1-2.blogspot.gr/2012/02/blog-post.html)
2. Κενό και πλήρες – μοτίβα και ο ρόλος των κενών χώρων.
3. Κολάζ. Οργάνωση του χώρου με την τεχνική του κολάζ και περιορισμένη γκάμα τόνων (λευκό-3 τόνοι του γκρι –μαύρο) (http://z1-2.blogspot.gr/2012/02/blog-post.html)
5. Ο εαυτός- αυτοπορτραίτα (ελεύθερη τεχνική)

Ζωγραφική 2, Β' εξάμηνο
Α) Σπουδές εκ του φυσικού, συνθέσεις εργαστηρίου και ελεύθερα θέματα
Ασκήσεις πάνω στον χρωματικό κύκλο-συμπληρωματικά / χρωματικές κλίμακες / γνήσια και νόθα χρωματικά ζεύγη
Β) Ειδικά θέματα πάνω στα οποία ο φοιτητής πρέπει να παρουσιάσει εικαστικό έργο, με ελεύθερη χρήση μέσων
6. Μελέτες υλικών και υφών.
7. Αποδόμηση φυσικών μορφών
8. Ασκήσεις έκφρασης [Θέμα: Νάρκισσος. Παραδοτέα: εικαστική πρόταση (ελεύθερο μέσο) ]

ΣΤΟΧΟΣ:
Κύριος στόχος είναι η κατανόηση εκ μέρους του φοιτητή βασικών αρχών του σχεδίου και της οργάνωσης του χώρου, ώστε να εισαχθεί στην εικαστική γλώσσα και λεξιλόγιο και ακολούθως στη διαδικασία της έρευνας, της μεθοδολογίας για την ανάπτυξη του θέματος, και της χάραξης στρατηγικής για την αναπαράσταση.

Οργάνωση μαθήματος
Διδακτικές ώρες: 4 εβδομαδιαίως
Εργαστηριακή εκπαίδευση.
Εβδομαδιαία άσκηση του φοιτητή στα θέματα του εργαστηρίου. (tutorial)
Ατομική επίβλεψη κάθε φοιτητή.
Σεμινάρια πάνω σε θέματα εικαστικής έρευνας.
Διάδραση των εικαστικών εργαστηρίων .
Προβολή οπτικο-ακουστικού υλικού.
Εκπαιδευτικές επισκέψεις σε μουσεία, πινακοθήκες και εκθεσιακούς χώρους στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Αξιολόγηση φοιτητών

ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ:
  • Εργασίες
  • projects
  • Έκθεση και υποστήριξη του εικαστικού τους έργου ( τέλος εξαμήνου)


  • Εκπαιδευτικό υλικό:
    -Rudorf Arnheim: Τέχνη και οπτική αντίληψη, Θεμέλιο, Αθήνα, 1999
    -Baudrillard, J. Περί σαγήνης, ΕΞΑΝΤΑΣ ΕΚΔΟΤΙΚΗ Α.Ε, Αθήνα, 2009
    -Σημειώσεις του Ξ. Μπήτσικα: «Το σχέδιο: σύστημα ανάλυσης και επικοινωνίας» (http://z1-2.blogspot.gr/2012/02/blog-post_04.html ) , «Στοιχεία για την αντίληψη του χώρου» , «Η δόμηση του φωτός πάνω στην επιφάνεια. Η έννοια της υφής» (http://z1-2.blogspot.gr/2014/01/h-h.html)
    Επίσης ανάλογα με το θέμα της εργασίας προτείνονται συγγράμματα, πηγές στο Διαδίκτυο, πηγές στη βιβλιοθήκη του ιδρύματος. Περιλήψεις και η βιβλιογραφία των διαλέξεων και των παρουσιάσεων αναρτάται στο http://z1-2.blogspot.gr/2012/02/blog-post.html