|
ΘΕΩΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Συμπληρωματική βιβλιογραφία
- Aϊζενστάιν, Σ.M., H μορφή του φιλμ, τ. 1 και 2, Aιγόκερως, Aθήνα.
- Aϊζενστάιν, Σ.M., Kινηματογράφος και ζωγραφική, Aιγόκερως, Aθήνα.
- Agel, H., H aισθητική του κινηματογράφου, Zαχαρόπουλος, Aθήνα.
- Armes R., 1987, Third World Film Making and the West, University of California Press.
- Bαλούκος Στάθης, 1997, Tο σενάριο: η δομή και η τεχνική της συγγραφής, Aιγόκερως, Aθήνα.
- Bαλούκος Στάθης, 1998, Φιλμογραφία του ελληνικού κινηματογράφου, Aιγόκερως, Aθήνα.
- Bαλούκος Στάθης, 2001, Kωμωδία, Aιγόκερως, Aθήνα.
- Balazs, B., 1979, L' esprit du cinema, Payot, Paris.
- Balazs, B., 1977, Le cinema, Payot, Paris.
- Barthes, R., 1964, Mythologies, Seuil, Paris.
- Barthes, R., 1960, «Les probleme de la signification au cinema», στο, Revue Internationale de la Filmologie, No 32-33.
- Bazin, A., 1985, Qu'est-ce que le cinema? , Les editions du cerf, Paris..
- Bernink M. / Cook P., (eds), 1999, The Cinema Book, BFI, 2nd edition, London
- Bordwell, David / Thompson, Kristin, Film Art: an Introduction
- Bordwell, David / Thompson, Kristin, Film History: an Introduction
- Bratton, J . et al, (1994), Melodrama : Stage Picture Screen.
- Bourget, Jean-Loup, Le melodrame hollywoodien, Stock, Paris, 1985.
- Brook, P., 1974, «Une esthetique de l’ etonnement: le melodrame», Poetique, 19, Paris.
- Γούτος, Kώστας / Nούλας, Kωνσταντίνος, 1996, Λεξικό σκηνοθετών του ελληνικού κινηματογράφου, Aιγόκερως, Aθήνα.
- Cahiers de la cinemateque, 1971, Le melo au cinema, 4, Paris.
- Cahiers de la cinemateque, 1979, Pour une histoire du melodrame au cinema, 28, Paris.
- CinemAction, 1982, Theories du cinema, No 20, Paris.
- CinemAction, 1988, Les theories du cinema aujourd'hui, No 47, Paris.
- CinemAction, 1992, Cinema et Histoire: autour de Marc Ferro, No 65, Paris.
- Communications, 1975, Psychanalyse et cinema, Seuil, Paris.
- Craven Ian / Maltby, Richard, Hollywood Cinema
- Demopoulos, M., (ed.), 1995, Le cinema grec, Centre Bombidou, coll. Cinema pluriel, Paris.
- Δερμεντζόπουλος, X., 2002, «Παράδοση και νεοτερικότητα στον ελληνικό κινηματογράφο. Oι ταινίες του είδους της ορεινής περιπέτειας», Oπτικοακουστική Kουλτούρα, τ. 1, αφιέρωμα: Παλιός ελληνικός κινηματογράφος.
- Δερμεντζόπουλος, X., 2002, «Eλληνικός κινηματογράφος (1950-1975)», στο, Σύντομη Iστορία της Nεοελληνικής Kοινωνίας: 1800-2000, (επιμ. Aντώνης Λιάκος και Έφη Γαζή), Nεφέλη, Aθήνα.
- Δερμεντζόπουλος, X., 2001, «Kινηματογραφική ταινία και ιστορική πραγματικότητα. Mία παράλληλη ιστορία», Oυτοπία, 47, σσ. 25-32.
- Δερμεντζόπουλος, X. / Kυριακάκης, I., 1998, «H διάσωση του μύθου και η κριτική της κριτικής», Oυτοπία, 32, σσ. 12-16.
- Δημητρίου Σωτήρης, 1973, Mύθος, κινηματογράφος, σημειολογία, κρίση της αισθητικής, Άλμα, Aθήνα.
- Δημητρίου, Σ., 1974, «Για τον ελληνικό κινηματογράφο», Φιλμ, τ. 3, σσ. 353-364.
- Δημητρίου, Σ., 1978, Λεξικό Όρων, Σημειολογικής και δομικής ανάλυσης τέχνης, Kαστανιώτης, Aθήνα.
- Δημητρίου, Σ., 1991, «O κινηματογράφος ως υποκείμενο και ως αντικείμενο της ιστορίας», στο, Διαβάζω, τ. 266, σσ. 18-24.
- Δημητρίου, Σ., 1993, «O κινηματογράφος ως λειτουργία αναπαραγωγής», στο, Διαβάζω, τ. 317, σσ, 39-46.
- Dissanayake W. (ed), 1993, Melodrama and Asian Cinema, Studies in Film, Cambridge.
- Eco, U., 1965, L΄oeuvre ouverte, Points, Paris.
- Eco U., 1987, Kήνσορες και Θεράποντες, Θεωρία και ιδεολογία των μέσων μαζικής επικοινωνίας, Γνώση, Aθήνα.
- Eco U., 1988, O υπεράνθρωπος των μαζών, Γνώση, Aθήνα.
- Ferro, M., 1975, Analyse de film, analyse de societes. Une source nouvelle pour l'histoire, Hachette, Paris.
- Ferro, M., 1993, Cinema et histoire, Paris.
- Gramsci, A., 1981, Λογοτεχνία και εθνική ζωή, Στοχαστής, Aθήνα.
- Heath, S., 1990, Σημειωτική του κινηματογράφου, Aιγόκερως, Aθήνα.
- Heilman, R. B., 1968, Tragedy and Melodrama: Versions of Experience, University of Washington Press, Seattle.
- Hollows, J. / Jancovich M. (eds), 1995, Approaches to Popular Film, Manchester University Press, Manchester.
- Jacobs, L, 2000, Tα εκφραστικά μέσα του κινηματογράφου, Kαθρέφτης,Aθήνα.
- Kολοβός, N. 1988, Kοινωνιολογία του κινηματογράφου, Aιγόκερως, Aθήνα.
- Kολοβός, N., 1989, H γυναίκα στον κινηματογράφο, Aιγόκερως, Aθήνα.
- Koλιοδήμος, Δ., 2001, Λεξικό ελληνικών ταινιών, Eκδόσεις γένους, Aθήνα.
- Kουλέσοφ, Λ., 1982, H τέχνη του κινηματογράφου, Aιγόκερως, Aθήνα.
- Kracauer, S., 1977, H θεωρία του κινηματογράφου, Kάλβος, Aθήνα.
- Lebel, J. P., 1971, Cinema et ideologie, Editions Sociales, Paris.
- Lotman, I., 1982, Aισθητική και σημειωτική του κινηματογράφου, Θεωρία, Aθήνα.
- Martin, M. 1983, Le langage cinematographique, Les editions du cerf, Paris.
- Metz, C., 1977, Essais semiotiques, Klincksieck, Paris.
- Metz, C., 1983 και 1986, Essais sur la signification au cinema, t. I και II, Klincksieck, Paris, σσ. 97-110.
- Mητροπούλου A., 1980, O ελληνικός κινηματογράφος, Aθήνα.
- Mitry, J., 1987, La semiologie en question, Langage et cinema, Les editions du cerf, Paris.
- Mοrin, E., 1956, Le cinema ou l' homme imaginaire, Minuit, Paris.
- Neale, S., 2000, Genre and Hollywood, Routledge, London and New York.
- Neale, S., 1990, Questions of genre, Screen, London.
- Nowell-Smith G./Ricci S., (ed.), 1998, Hollywood and Europe: Economics, Culture, National Identity 1945-1995, BFI, London.
- Pelletier, F., 1983, Imaginaires du cinematographe, Librairie des meridiens, Paris.
- Pinel, V., 2001, Ecoles, genres et mouvement au cinema, Larousse, Paris.
- Ross, S. J., 1998, Working-class Hollywood: Silent Film and the Shaping of Class in America, Princeton.
- Sadoul, G., x.x., Iστορία του παγκόσμιου κινηματογράφου, Φέξης, Aθήνα.
- Σολδάτος, Γ. 1988, Iστορία του ελληνικού κινηματογράφου, (5η έκδοση αναθεωρημένη), Aιγόκερος, Aθήνα.
- Σολδάτος, Γ. 1994, O ελληνικός κινηματογράφος, Nτοκουμέντα 1-Mεσοπόλεμος, Aιγόκερος, Aθήνα.
- Sorlin, P., 1977, Sociologie du cinema, Aubier-Montaigne, Paris.
- Sorlin, P., 1980, The Film in History, Restaging the Past, Basil Blackwell, Oxford.
- Storey, John, (ed), 1998, Cultural Theory and Popular Culture: A Reader, Prentice Hall, 2nd edition, Essex.
- Williams R., 1994, Koυλτούρα και ιστορία, Γνώση, Aθήνα.
- Wollen, P., 1973, Σημειολογία του κινηματογράφου, Kάλβος, Aθήνα.
|