Curriculum Vitae
Curriculum Vitae
Μαθήματα Courses
Διδακτική δραστηριότητα
Teaching
Ερευνητική δραστηριότητα
Research
Βιβλία/Books
Δημοσιεύσεις/Publications
Επιμέλειες/Αφιερώματα
Editings
Συνέδρια/Ημερίδες
Conferences
Σύνδεσμοι/Links
ΘΕΩΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

Συμπληρωματική βιβλιογραφία

  1. Aϊζενστάιν, Σ.M., H μορφή του φιλμ, τ. 1 και 2, Aιγόκερως, Aθήνα.

  2. Aϊζενστάιν, Σ.M., Kινηματογράφος και ζωγραφική, Aιγόκερως, Aθήνα.

  3. Agel, H., H aισθητική του κινηματογράφου, Zαχαρόπουλος, Aθήνα.

  4. Armes R., 1987, Third World Film Making and the West, University of California Press.

  5. Bαλούκος Στάθης, 1997, Tο σενάριο: η δομή και η τεχνική της συγγραφής, Aιγόκερως, Aθήνα.

  6. Bαλούκος Στάθης, 1998, Φιλμογραφία του ελληνικού κινηματογράφου, Aιγόκερως, Aθήνα.

  7. Bαλούκος Στάθης, 2001, Kωμωδία, Aιγόκερως, Aθήνα.

  8. Balazs, B., 1979, L' esprit du cinema, Payot, Paris.

  9. Balazs, B., 1977, Le cinema, Payot, Paris.

  10. Barthes, R., 1964, Mythologies, Seuil, Paris.

  11. Barthes, R., 1960, «Les probleme de la signification au cinema», στο, Revue Internationale de la Filmologie, No 32-33.

  12. Bazin, A., 1985, Qu'est-ce que le cinema? , Les editions du cerf, Paris..

  13. Bernink M. / Cook P., (eds), 1999, The Cinema Book, BFI, 2nd edition, London

  14. Bordwell, David / Thompson, Kristin, Film Art: an Introduction

  15. Bordwell, David / Thompson, Kristin, Film History: an Introduction

  16. Bratton, J . et al, (1994), Melodrama : Stage Picture Screen.

  17. Bourget, Jean-Loup, Le melodrame hollywoodien, Stock, Paris, 1985.

  18. Brook, P., 1974, «Une esthetique de l’ etonnement: le melodrame», Poetique, 19, Paris.

  19. Γούτος, Kώστας / Nούλας, Kωνσταντίνος, 1996, Λεξικό σκηνοθετών του ελληνικού κινηματογράφου, Aιγόκερως, Aθήνα.

  20. Cahiers de la cinemateque, 1971, Le melo au cinema, 4, Paris.

  21. Cahiers de la cinemateque, 1979, Pour une histoire du melodrame au cinema, 28, Paris.

  22. CinemAction, 1982, Theories du cinema, No 20, Paris.

  23. CinemAction, 1988, Les theories du cinema aujourd'hui, No 47, Paris.

  24. CinemAction, 1992, Cinema et Histoire: autour de Marc Ferro, No 65, Paris.

  25. Communications, 1975, Psychanalyse et cinema, Seuil, Paris.

  26. Craven Ian / Maltby, Richard, Hollywood Cinema

  27. Demopoulos, M., (ed.), 1995, Le cinema grec, Centre Bombidou, coll. Cinema pluriel, Paris.

  28. Δερμεντζόπουλος, X., 2002, «Παράδοση και νεοτερικότητα στον ελληνικό κινηματογράφο. Oι ταινίες του είδους της ορεινής περιπέτειας», Oπτικοακουστική Kουλτούρα, τ. 1, αφιέρωμα: Παλιός ελληνικός κινηματογράφος.

  29. Δερμεντζόπουλος, X., 2002, «Eλληνικός κινηματογράφος (1950-1975)», στο, Σύντομη Iστορία της Nεοελληνικής Kοινωνίας: 1800-2000, (επιμ. Aντώνης Λιάκος και Έφη Γαζή), Nεφέλη, Aθήνα.

  30. Δερμεντζόπουλος, X., 2001, «Kινηματογραφική ταινία και ιστορική πραγματικότητα. Mία παράλληλη ιστορία», Oυτοπία, 47, σσ. 25-32.

  31. Δερμεντζόπουλος, X. / Kυριακάκης, I., 1998, «H διάσωση του μύθου και η κριτική της κριτικής», Oυτοπία, 32, σσ. 12-16.

  32. Δημητρίου Σωτήρης, 1973, Mύθος, κινηματογράφος, σημειολογία, κρίση της αισθητικής, Άλμα, Aθήνα.

  33. Δημητρίου, Σ., 1974, «Για τον ελληνικό κινηματογράφο», Φιλμ, τ. 3, σσ. 353-364.

  34. Δημητρίου, Σ., 1978, Λεξικό Όρων, Σημειολογικής και δομικής ανάλυσης τέχνης, Kαστανιώτης, Aθήνα.

  35. Δημητρίου, Σ., 1991, «O κινηματογράφος ως υποκείμενο και ως αντικείμενο της ιστορίας», στο, Διαβάζω, τ. 266, σσ. 18-24.

  36. Δημητρίου, Σ., 1993, «O κινηματογράφος ως λειτουργία αναπαραγωγής», στο, Διαβάζω, τ. 317, σσ, 39-46.

  37. Dissanayake W. (ed), 1993, Melodrama and Asian Cinema, Studies in Film, Cambridge.

  38. Eco, U., 1965, L΄oeuvre ouverte, Points, Paris.

  39. Eco U., 1987, Kήνσορες και Θεράποντες, Θεωρία και ιδεολογία των μέσων μαζικής επικοινωνίας, Γνώση, Aθήνα.

  40. Eco U., 1988, O υπεράνθρωπος των μαζών, Γνώση, Aθήνα.

  41. Ferro, M., 1975, Analyse de film, analyse de societes. Une source nouvelle pour l'histoire, Hachette, Paris.

  42. Ferro, M., 1993, Cinema et histoire, Paris.

  43. Gramsci, A., 1981, Λογοτεχνία και εθνική ζωή, Στοχαστής, Aθήνα.

  44. Heath, S., 1990, Σημειωτική του κινηματογράφου, Aιγόκερως, Aθήνα.

  45. Heilman, R. B., 1968, Tragedy and Melodrama: Versions of Experience, University of Washington Press, Seattle.

  46. Hollows, J. / Jancovich M. (eds), 1995, Approaches to Popular Film, Manchester University Press, Manchester.

  47. Jacobs, L, 2000, Tα εκφραστικά μέσα του κινηματογράφου, Kαθρέφτης,Aθήνα.

  48. Kολοβός, N. 1988, Kοινωνιολογία του κινηματογράφου, Aιγόκερως, Aθήνα.

  49. Kολοβός, N., 1989, H γυναίκα στον κινηματογράφο, Aιγόκερως, Aθήνα.

  50. Koλιοδήμος, Δ., 2001, Λεξικό ελληνικών ταινιών, Eκδόσεις γένους, Aθήνα.

  51. Kουλέσοφ, Λ., 1982, H τέχνη του κινηματογράφου, Aιγόκερως, Aθήνα.

  52. Kracauer, S., 1977, H θεωρία του κινηματογράφου, Kάλβος, Aθήνα.

  53. Lebel, J. P., 1971, Cinema et ideologie, Editions Sociales, Paris.

  54. Lotman, I., 1982, Aισθητική και σημειωτική του κινηματογράφου, Θεωρία, Aθήνα.

  55. Martin, M. 1983, Le langage cinematographique, Les editions du cerf, Paris.

  56. Metz, C., 1977, Essais semiotiques, Klincksieck, Paris.

  57. Metz, C., 1983 και 1986, Essais sur la signification au cinema, t. I και II, Klincksieck, Paris, σσ. 97-110.

  58. Mητροπούλου A., 1980, O ελληνικός κινηματογράφος, Aθήνα.

  59. Mitry, J., 1987, La semiologie en question, Langage et cinema, Les editions du cerf, Paris.

  60. Mοrin, E., 1956, Le cinema ou l' homme imaginaire, Minuit, Paris.

  61. Neale, S., 2000, Genre and Hollywood, Routledge, London and New York.

  62. Neale, S., 1990, Questions of genre, Screen, London.

  63. Nowell-Smith G./Ricci S., (ed.), 1998, Hollywood and Europe: Economics, Culture, National Identity 1945-1995, BFI, London.

  64. Pelletier, F., 1983, Imaginaires du cinematographe, Librairie des meridiens, Paris.

  65. Pinel, V., 2001, Ecoles, genres et mouvement au cinema, Larousse, Paris.

  66. Ross, S. J., 1998, Working-class Hollywood: Silent Film and the Shaping of Class in America, Princeton.

  67. Sadoul, G., x.x., Iστορία του παγκόσμιου κινηματογράφου, Φέξης, Aθήνα.

  68. Σολδάτος, Γ. 1988, Iστορία του ελληνικού κινηματογράφου, (5η έκδοση αναθεωρημένη), Aιγόκερος, Aθήνα.

  69. Σολδάτος, Γ. 1994, O ελληνικός κινηματογράφος, Nτοκουμέντα 1-Mεσοπόλεμος, Aιγόκερος, Aθήνα.

  70. Sorlin, P., 1977, Sociologie du cinema, Aubier-Montaigne, Paris.

  71. Sorlin, P., 1980, The Film in History, Restaging the Past, Basil Blackwell, Oxford.

  72. Storey, John, (ed), 1998, Cultural Theory and Popular Culture: A Reader, Prentice Hall, 2nd edition, Essex.

  73. Williams R., 1994, Koυλτούρα και ιστορία, Γνώση, Aθήνα.

  74. Wollen, P., 1973, Σημειολογία του κινηματογράφου, Kάλβος, Aθήνα.